Interview-NSS neemt Happypoint over

Het marktonderzoeksbureau wil de reclamemaildienst die half juli failliet ging, onder meer inzetten om deelname aan marktonderzoeken te ‘veraangenamen’.

John de Wit van Interview-NSS laat in een persbericht weten dat hij verwacht dat het bureau met Happypoint nog beter in staat zal zijn ‘om een representatieve afspiegeling van de samenleving te bereiken voor onderzoeksdoeleinden’. Interview-NSS ging eerder dit jaar zelf failliet en werd in april overgenomen door SNT.

Happypoint stuurt e-mails met reclame naar mensen die zich daarvoor van tevoren hebben aangemeld. In ruil voor het lezen van de advertenties krijgen de abonnees van Happypoint zogeheten ‘happies’. Met deze ‘happies’ kunnen vervolgens spullen worden gekocht.

De abonnees van Happypoint kunnen de verzamelde happies waarschijnlijk behouden. “We zijn voornemens om dat systeem te continueren”, aldus Anne de Graaf van SNT. De abonnees van Happypoint zullen daarover binnenkort door Interview-NSS worden geïnformeerd.

De definitieve overdracht zal waarschijnlijk volgende week of de week daarop plaatsvinden. Hoeveel geld er met de overname gemoeid is, wil SNT niet zeggen.