Directeur Planet België stelt werknemers gerust

Dat blijkt uit een e-mailbericht dat Van de Rostyne aan zijn werknemers heeft gestuurd en waarop WebWereld beslag heeft weten te leggen.

Er heerst grote onrust onder het personeel, zo blijkt uit het e-mailbericht. Volgens Van de Rostyne doen er allerlei geruchten de ronde over de onzekere toekomst van Planet Internet België.

Zo zouden diverse medewerkers vrezen voor een faillissement en bestaat er ook twijfel over de vraag of de provider de salarissen over augustus wel kan uitbetalen.

Monster van Loch Ness

Allemaal onzin, zo stelt Van de Rostyne zijn werknemers gerust. “Ik heb nog net niet gehoord dat het Monster van Loch Ness gesignaleerd is in de bocht die de Schelde hier aan onze voordeur maakt.”

De directeur ontkent desondanks niet dat er problemen zijn bij het bedrijf. In april schrapte de provider al eenderde van het totaal aantal arbeidsplaatsen.

“Dat we spaarzaam moeten zijn is een feit, en hangt gewoon samen met de algemene crisis die ik heb beschreven. We zijn dus veel zuiniger dan ooit tevoren, en we schrappen inderdaad zaken. Dat is geen confusie, maar goed bestuur”, schrijft Van de Rostyne.

Verbouwing

De directeur vergelijkt de situatie bij Planet met een verbouwing. “Iedereen die ooit verbouwingen heeft meegemaakt kent het gevoel: overal stof, de trapleuning hangt er nog niet, er zijn gaten in het plafond, en zelfs de nieuwe keuken die net is geplaatst komt helemaal niet tot zijn recht omdat de tegeltjes er nog niet liggen.”

Binnen zes maanden zullen de problemen achter de rug zijn, bezweert Van de Rostyne. Ondertussen wijst hij op de goede resultaten van de afgelopen maanden. Zo heeft Planet een ‘voorakkoord’ gesloten over de overname van een klantenbestand van een ander bedrijf.

Ook de herlancering van het gratis Freedom-abonnement zou een succes zijn. “Nu reeds 40.000 ingeschrevenen. En dat in volle vakantie”, juicht Van de Rostyne. “Twee maanden terug zei het monster van Loch Ness dat Freedom ‘was mislukt’.”