Radar verwijdert helpdesknummers sms’ers

Het Tros-programma komt hiermee enigszins tegemoet aan de wens van Dutchtone die Radar had verzocht om de lijst te verwijderen. In plaats van de oude lijst zou er dan een pagina met alleen opzegcodes op de site van Radar moeten verschijnen.

“In de oorspronkelijke lijst stonden gegevens die niet relevant waren voor consumenten. Inmiddels hebben we een betere lijst ontvangen met daarin nog meer afmeldcodes”, aldus Radar op zijn site.

Radar had de eerste lijst toegespeeld gekregen van een medewerker van Dutchtone. Volgens de mobiele-telecomaanbieder zouden ‘aanbieders die liever niet gezien worden’ niet blij zijn dat hun informatie op internet stond.

In de nieuwe lijst staan behalve de opzegcodes ook de internetadressen van de sms-diensten. De helpdesknummers van de sms-aanbieders ontbreken echter. Volgens Radar was deze informatie ‘niet echt relevant’.

Veel mensen die geabonneerd zijn op een sms-dienst (bijvoorbeeld een dagelijkse horoscoop) hebben moeite om de sms-berichten stop te zetten. Ze moeten wel betalen voor elk ontvangen bericht.