Het advertentiebedrijf Ad Pepper heeft Nedstat Basic overgenomen, de gratis teller van Nedstat. Met de overname is 3 miljoen euro gemoeid.
Dat hebben de twee partijen donderdagmiddag bekendgemaakt. Nedstat gaat zich nu volledig toeleggen op de betaalde tellers (Sitestat en Nedstat Pro). De twee bedrijven claimen dat Nedstat Basic nu meer dan 600.000 gebruikers heeft. Het bekende blauwe icoontje is terug te vinden om ongeveer een miljoen websites.
Het gebruik van Nedstat Basic zal gratis blijven, zo belooft Ad Pepper. Volgens Michael Kinsbergen, directeur van Nedstat, zullen de gebruikers van teller profiteren van de overname. “Ad Pepper heeft beloofd het product in de komende jaren verder te ontwikkelen. Ad Pepper kan meer in het product investeren dan wij.”
Nedstat Basic was één van de eerste hulpmiddelen waarmee internetgebruikers eenvoudig het bezoek aan hun homepage konden tellen. In 1996, toen Nedstat Basic van start ging, hadden de meeste homepagemakers nog een soort benzinepompteller op hun pagina staan om het bezoek aan hun website bij te houden.
Nedstat heeft veel navolging gekregen. Bij talloze bedrijven is het inmiddels mogelijk om een gratis bezoekersteller te krijgen.