Nieuwe provider levert kok en chauffeur

De nieuwe provider die vandaag van start gaat, is eigendom van Quote Media, uitgever van onder meer Quote en Emerce. De internetaanbieder adverteert al enige dagen met opvallende abri’s, waarop bijvoorbeeld een chauffeuse zegt dat ze ‘niet rijdt voor abonnees van Chello’.

QuoteNet biedt een aantal diensten aan waarnaar verwende internetters bij andere providers tevergeefs zullen zoeken. “Abonnees krijgen, naast snelle internettoegang, een selectie content en services die je werk en privé-leven een stuk makkelijker en leuker maakt”, aldus Jelle Kolmer, directeur internet van Quote.

Die ‘content en services’ die het leven moeten veraangenamen, passen uiteraard geheel in het levensgevoel dat het zakenblad Quote wil uitstralen. Abonnees zullen via een online formulier onder meer een privé-chauffeur en een thuiskok kunnen bestellen.

Geld, succes, carrière

Kolmer: “De Quote-doelgroep bestaat uit mensen voor wie de trefwoorden geld, succes en carrière belangrijk zijn. Ze besteden veel tijd aan hun werk en zijn drukbezet. Maar ze hebben wel voldoende geld om hun vrije tijd te laten inrichten.”

Een privé-chauffeur is al lang niet meer voorbehouden aan de <i>happy few</i>, meent Kolmer. “Dergelijke diensten worden steeds normaler. Bij mijn vorige baan huurden collega’s die een etentje in Groningen hadden, een student-chauffeur in.”

QuoteNet heeft niet zelf chauffeurs en koks in dienst. “We hebben afspraken gemaakt met leveranciers van dergelijke diensten”, aldus Kolmer. “Abonnees vullen op onze site een formulier in. Vervolgens krijgen ze een telefoontje om de details verder af te handelen.”

Nichemarkt

Het is niet voor het eerst dat Quote zich op de internetmarkt stort. Directeur Maarten van den Biggelaar stond eerder aan de wieg van Planet Internet. Ook Kolmer was als marketing manager bij Planet betrokken. Daarnaast is Reggeborgh, dat een van de grote aandeelhouders van World Online was, ook een van de belangrijke aandeelhouders in Quote Media.

Hoeveel abonnees QuoteNet hoopt binnen te halen, wil Kolmer niet zeggen. “Daar wil ik geen uitspraken over doen. Maar we zullen geen extreme aantallen abonnees werven. QuoteNet richt zich op een nichemarkt.”

Een maandabonnement van QuoteNet, dat gebruik maakt van de capaciteit van XO (bekend van TMFWeb), kost 8,25 euro. Een jaarabonnement kost 79 euro. Vanaf eind november zal QuoteNet ook adsl aanbieden. Het goedkoopste adsl-abonnement zal 39,95 euro per maand kosten. Quote is nog ‘in gesprek’ over de levering van de adsl-capaciteit.