De Consumentenbond is ontevreden over het antwoord van UPC op een brief over de wijziging van de algemene voorwaarden van Chello.
In de brief had de Consumentenbond geëist dat UPC de wijziging van de algemene voorwaarden zou intrekken. De manier waarop het bedrijf zijn Chello-klanten over de wijziging had geïnformeerd noemde de bond ‘ongeldig’.
Op vrijdagavond 14 juni stuurde Chello zijn abonnees een e-mail, waarin werd aangekondigd dat de algemene voorwaarden per 1 juli gewijzigd zullen worden. Volgens de oude algemene voorwaarden mag Chello zijn voorwaarden echter helemaal niet per e-mail veranderen. Bovendien was de termijn tussen de aankondiging en de wijziging van de voorwaarden te kort.
UPC was echter niet onder de indruk van de kritiek van de Consumentenbond en noemt de reactie ‘onredelijk’ en ‘disproportioneel’, zo schrijft de bond op zijn site.
De Consumentenbond laakt het gedrag van UPC. “Hiermee geeft het bedrijf te kennen zijn eigen algemene voorwaarden niet serieus te nemen. De algemene voorwaarden bevatten alleen plichten voor consumenten, niet voor UPC, zo lijkt de redenering.”