Marina Kooijmans vertrekt bij PCM Interactieve Media (PIM), de internetafdeling van PCM waar zij directeur is. Ook business manager Ton van Rhijn vertrekt.
Kooijmans zal per 1 juli haar functie neerleggen. Dat blijkt uit een interne mededeling van PCM Uitgevers (uitgever van onder meer NRC Handelsblad, de Volkskrant en Trouw) die dinsdagmiddag is gedaan. Ook Ton van Rhijn, business manager bij PCM Interactieve Media (PIM), mag uitkijken naar een nieuwe baan. Van Rhijn was verantwoordelijk voor de geflopte vacaturesite Clickwork.
Volgens een woordvoerster van de uitgever gaan Kooijmans en PIM ‘in goed overleg uit elkaar’. PCM wil dat de leiding in handen komt van één persoon: Peter van Dijk, tot juni vorig jaar nog hoofdredacteur bij het Algemeen Dagblad. Nu vormt Van Dijk nog samen met Kooijmans de directie. Kooijmans krijgt doorbetaald tot ze een nieuwe functie heeft gevonden, binnen PCM of daarbuiten.
PCM Interactieve Media zal zich toeleggen op het onderhouden van de krantensites en de nieuwssite die in de eerste week van juni van start moet gaan. Het idee om allerlei themasites op te zetten, vorig jaar nog het belangrijkste onderdeel van de plannen die PCM met internet had, laat de uitgever nu varen. De plannen voor een kennismakingssite en een cultuursite werden al eerder geschrapt.