Er lijkt geen eind te komen aan de phishing-berichten gericht op Postbank-klanten. De spamstroom van oplichtingsmails blijft doorgaan.
Woensdagavond ontvingen veel internetgebruikers opnieuw een bericht dat is gericht aan de ‘Lieve Postbank Klant’. Behalve de aanhef was ook de rest van het bericht identiek aan de mail die veel Nederlanders vorige week al in hun inbox aantroffen.
De mail is deze keer verstuurd uit naam van de ‘Postbank N V’. De gebruikte mailadressen wisselen. Adressen die voorkomen zijn onder meer: CamalaBurke@formulieren.postbank.nl en BrittneBees@dts.atobemobile.com.
De Postbank heeft het afgelopen weekeinde een advertentie in kranten geplaatst om internetgebruikers te waarschuwen voor de oplichtingsmails. Ook op de site van de Postbank staat een waarschuwing.
“We krijgen nog altijd veel telefoontjes en mails van klanten die de herkomst van het bericht willen checken”, aldus Postbank-woordvoerster Liselore Stuut. “Ondertussen zijn we volop bezig om de neppagina’s uit de lucht te halen. Er zijn echter verschillende url’s in omloop.”